ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Με την υπ’ αριθμ. 43/2025 απόφασή του το Διοικητικό Εφετείο Πατρών απέρριψε αίτηση ακύρωσης ενδιαφερόμενου, κάνοντας δεκτή την παρέμβαση εντολέα μου, και επικύρωσε τη νομιμότητα πράξης τοποθέτησης προστατευόμενων προσώπων σε θέση εργασίας του Δημοσίου κατά τα προβλεπόμενα στον ν. 2643/1998, καθώς δέχθηκε μεταξύ άλλων ότι δεν υφίσταται δυνατότητα εκ των υστέρων συμπλήρωσης ελλειπόντων δικαιολογητικών που θα έπρεπε να είχαν υποβληθεί με την αίτηση συμμετοχής του ενδιαφερόμενου, κατ' αποδοχή σχετικών ισχυρισμών μου.
Το Δικαστήριο μεταξύ άλλων έκρινε ότι "9. Επειδή, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου της υποθέσεως, ο αιτών με την από 25.2.2015 αίτηση-υπεύθυνη δήλωσή του ζήτησε να καταλάβει μια από τις θέσεις εργασίας προστατευομένων ατόμων (Κατηγορίας ΑΜΕΑ) του ν.2643/2018. Ειδικότερα, ο αιτών ζήτησε να διορισθεί είτε στο Υπουργείο Οικονομικών Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΠΕ Δημοσιονομικού) είτε στο ΙΚΑ Ν. Αχαΐας (ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού), είτε στο Γενικό Νοσοκομείο Ζακύνθου (ΠΕ Διοικητικού-Λογιστικού) είτε, τέλος, στον Δήμο Αιγιαλείας (ΠΕ Διοικητικού). Η ανωτέρω αίτηση-υπεύθυνη δήλωση συνοδευόταν από τα συνημμένα σε αυτή δικαιολογητικά, τα οποία, όμως, δεν ήταν πλήρη σύμφωνα με τα οριζόμενα στις προαναφερθείσες 47852/ 2416/16.12.2014 υπουργική απόφαση και από 29.12.2014 προκήρυξη. Και τούτο, διότι δεν υπεβλήθη, ως έδει : α) υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος με βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής ότι δεν λαμβάνει σύνταξη, β) υπεύθυνες δηλώσεις των μελών της πατρικής οικογενείας του αιτούντος, τα οποία αντλούν προστασία από την αναπηρία του αιτούντος, με βεβαίωση του γνησίου των υπογραφών αυτών και με τις οποίες τα εν λόγω πρόσωπα δηλώνουν ότι αφ’ ενός μεν δεν έχουν ασκήσει το δικαίωμα υποχρεωτικής προσλήψεως σε θέση εργασίας, κατά το παρελθόν, αφ’ ετέρου δε ότι παραιτούνται της προστασίας του ν.2643/1998, υπέρ του αιτούντος για το παρόν και γ) πιστοποιητικό οικογενειακής καταστάσεως των μελών της πατρικής οικογένειας του αιτούντος. Τα υπό στοιχ. α) και β) εκδόθηκαν και υπεβλήθησαν στις 17 και 18 Δεκεμβρίου 2015, ήτοι σε χρόνο πολύ μεταγενέστερο από την ημερομηνία εκπνοής της αποκλειστικής προθεσμίας των τριάντα ημερών, για την υποβολή της, κατά τα ανωτέρω, αιτήσεως-υπεύθυνης δηλώσεως (3.3.2015), κατά παράβαση των οριζομένων στις σχετικές υπουργική απόφαση και προκήρυξη, ενώ, περαιτέρω, δεν υπεβλήθη από τον αιτούντα πιστοποιητικό οικογενειακής καταστάσεως των μελών της πατρικής οικογενείας του, ως προεξετέθη. Με τα δεδομένα αυτά, η αιτιολογία του αποκλεισμού του αιτούντος από την κατάληψη μίας εκ των προαναφερθεισών θέσεων κατηγορίας ΑΜΕΑ παρίσταται νόμιμη, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση, είναι απορριπτέα, ως αβάσιμα. Ειδικότερα, αβασίμως προβάλλεται ότι με την ανωτέρω υπουργική απόφαση παρείχετο η δυνατότητα συμπληρώσεως των υποβληθέντων δικαιολογητικών, καθόσον, όπως προκύπτει από τις διατάξεις της εν λόγω αποφάσεως, άπαντα τα δικαιολογητικά πρέπει να έχουν εκδοθεί μέχρι τη λήξη της τασσομένης αποκλειστικής προθεσμίας των τριάντα ημερών για την υποβολή της σχετικής αιτήσεως – υπεύθυνης δηλώσεως και όχι πέραν αυτής, τα δε γεγονότα που πιστοποιούνται στα δικαιολογητικά πρέπει να βεβαιώνονται ως αληθή και ακριβή, κατά την ημερομηνία υποβολής τη εν λόγω αιτήσεως-υπεύθυνης δηλώσεως. Εξ άλλου, δεν προβλέπεται η δυνατότητα συμπληρώσεως μη υποβληθέντων δικαιολογητικών εντός της ανωτέρω τασσομένης προθεσμίας, η οποία ρητώς προβλέπεται ως αποκλειστική, κατά τα προαναφερθέντα. Περαιτέρω, αβασίμως προβάλλεται ότι η Διοίκηση όφειλε, σύμφωνα με την αρχή της χρηστής διοικήσεως, να χορηγήσει στον αιτούντα προθεσμία να υποβάλει τα ελλείποντα δικαιολογητικά, διότι η εν λόγω αρχή εφαρμόζεται στις περιπτώσεις που η Διοίκηση διαθέτει διακριτική ευχέρεια και όχι όταν οι εφαρμοζόμενες διατάξεις θεσπίζουν δεσμία αρμοδιότητα,ως εν προκειμένω".