ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ - ΠΡΟΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

2 Ιανουαρίου 2025
https://content.web-bunch.com/sites/default/files/styles/large/public/2025-01/%CE%9C%CE%A5%CE%9A%CE%9F%CE%9D%CE%9F%CE%A3.jpg?itok=JtZZosVv

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ - ΠΡΟΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Με την υπ’ αριθμ. 207/2024 απόφασή του το Διοικητικό Εφετείο Πατρών δέχθηκε αίτηση ακύρωσης διαγωνιζόμενου και ακύρωσε την υπ' αριθμ.1167/2024 απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, δεχόμενο μεταξύ άλλων ότι προσφορές τρίτων προμηθευτών του διαγωνιζόμενου, οι οποίες έχουν συνταχθεί εγγράφως μετά το χρονικό σημείο υποβολής της προσφοράς του, αλλά είχαν καταρτιστεί άτυπα ήδη πριν από αυτό το χρονικό σημείο, μπορούν να χρησιμοποιούνται για την αιτιολόγηση του ύψους της προσφοράς του στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 88 του ν. 4412/2016, κατ' αποδοχή σχετικών μου ισχυρισμών.

 

Το Δικαστήριο μεταξύ άλλων έκρινε ότι "Επειδή, με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις διατάξεις που προεκτέθηκαν και όσα έγιναν ερμηνευτικώς δεκτά, το Δικαστήριο λαμβάνει ειδικότερα υπόψη, αφενός μεν ότι πλημμέλειες προσφορών τρίτων που υποβάλλονται από τον προσφέροντα στα πλαίσια της διαδικασίας του άρθρου 88 παρ.5α του ν.4412/2016 αιτιολόγησης της οικονομικής προσφοράς του και δεν περιλαμβάνονται στα υποβλητέα κατά την διακήρυξη δικαιολογητικά επί ποινή αποκλεισμού του διαγωνιζομένου, ουδόλως οδηγούν σε απόρριψη της προσφοράς από την ΕΑΔΗΣΥ, χωρίς προηγούμενη σχετική κρίση της αναθέτουσας αρχής (ΣτΕ 292/2024 σκ.26), αφετέρου δε ότι η αναθέτουσα αρχή, κατ’άρθρο 365 παρ.1 περ. β΄του ν.4412/2016, μπορεί με τις απόψεις που διαβιβάζει στην ΕΑΔΗΣΥ επί της προδικαστικής προσφυγής να παραθέσει αρχική ή συμπληρωματική αιτιολογία της προσβαλλόμενης με την προδικαστική προσφυγή πράξης. Ακολούθως, το Δικαστήριο, δεδομένου ότι στα πλαίσια της διαδικασίας αιτιολόγησης της οικονομικής προσφοράς του αιτούντος ως ασυνήθιστα χαμηλής λόγω εμφάνισης απόκλισης μεγαλύτερης των δέκα ποσοστιαίων μονάδων από τον μέσο όρο του συνόλου των εκπτώσεων των υποβληθεισών παραδεκτών προσφορών, ο αιτών υπέβαλε, μεταξύ άλλων, τρεις προσφορές τρίτων μεταγενέστερες της ημερομηνίας υποβολής της προσφοράς του, στις οποίες δεν δηλώνεται διάρκεια ισχύος, περαιτέρω δε, ότι για τις προσφορές αυτές η αναθέτουσα αρχή, στις 6445/28.6.2024 απόψεις της, ενώπιον της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ., περιέλαβε ειδικότερη αιτιολογία για την αποδοχή της αιτιολόγησης της προσφοράς του αιτούντος, εκτιμώντας, κατά τα αναφερόμενα στην σκ.9 ανωτέρω, ότι δεν προκύπτει λόγος απόρριψης της αιτιολόγησης της προσφοράς του αιτούντος, καθώς η προσκόμισή τους δεν απαγορεύεται ούτε από το νόμο, ούτε από τη διακήρυξη, αλλά ούτε και από την πρόσκληση που στάλθηκε σε αυτόν για την αιτιολόγηση της προσφοράς του και δεν συντρέχει λόγος απόρριψής τους ειδικά αν αυτές οι προσφορές είναι συμφερότερες σε σχέση με αυτές που έλαβε πριν την υποβολή της προσφοράς του ο προσωρινός μειοδότης, ενώ, εξάλλου, κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα στην ως άνω σκ.9 της παρούσας και στις 6445/28.6.2024 απόψεις της αναθέτουσας αρχής, η τελευταία διέλαβε αναλυτική εκτίμηση των επιμέρους στοιχείων και διευκρινίσεων που ο αιτών παρείχε στα πλαίσια αιτιολόγησης της προσφοράς του, θεωρώντας την σοβαρή και αξιόπιστη, κρίνει ότι εσφαλμένως, με την προσβαλλόμενη πράξη της ΕΑΔΗΣΥ, κρίθηκε, αφενός μεν ότι μη νομίμως από την αναθέτουσα αρχή λήφθηκαν υπόψη οι προαναφερόμενες προσφορές τρίτων προς αποδοχή της προσφοράς του αιτούντος, αφετέρου δε ότι η υπ’αρίθμ.92/31.5.2024 απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου ... στερείται νόμιμης αιτιολογίας". 

Open cookie options